کلاس ششم ب دبستان شهید قزوهی

پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, :: 10:25 :: نويسنده : محمدعلی ملک پور

دانش‌آموز خوبی که در حال تمام کردن کلاس ششم دبستان هستی ... سلام

 شما دوره‌‌ی دبستان را به‌خوبی پشت سر گذاشته‌ای و حتماً می‌خواهی که در دوره‌ی راهنمایی هم با تلاش و کوشش زیاد، موفّق شوی.

 دوره‌ی راهنمایی با دوره‌ی دبستان، خیلی فرق دارد؛ در این مقاله، برخی از تفاوت‌های دوره‌ی دبستان با دوره‌ی راهنمایی را می‌خوانیم:

   


 1) تعداد و حجم درس‌هایت زیاد می‌شود؛ در دوره‌ی راهنمایی، علاوه بر ریاضی و علوم، درس‌های جدید و مهمّی مثل عربی، زبان انگلیسی، فارسی و ... وجود دارد. پس تعداد کتاب‌های درسی در دوره‌ی راهنمایی، بیش‌تر می‌شوند. هم‌چنین چون درس‌ها مهم‌تر هستند، تعداد صفحه‌های کتاب درسی هم بیش‌تر می‌شود.

 2) به‌جای یک معلّم، چند معلّم داری؛ در دوره‌ی راهنمایی، هر معلّم یک درس را درس می‌دهد و معلّم ریاضی با معلّم علوم و معلّم فارسی و ... فرق می‌کنند. پس در هر روز، به‌جای یک معلّم، باید به حضور چند معلّم در کلاس‌های درس عادت کنی.

 3) مستقل‌تر می‌شوی؛ معلّم‌های دوره‌ی راهنمایی، چون هر کدام یک درس را درس می‌دهند، مثل معلّم‌ دبستان، حواسشان به تمام درس‌های شما نیست. باید یاد بگیری که خودت، به وضع درسی‌ات رسیدگی کنی، تمرین‌هایت را به موقع حل کنی و قبل از این‌که مثل دوره‌ی دبستان، خانم یا آقای معلّم به شما یادآوری کنند، درس‌هایت را بخوانی؛ پس شما بیش‌تر از قبل، مسئول کنترل کردن درس‌ها و تمرین‌هایت هستی.

 4) داری بزرگ می‌شوی؛ در دوره‌ی راهنمایی، شما را «نوجوان» صدا می‌زنند؛ دائم قد می‌کشی و لباس‌هایت برایت کوچک می‌شوند. داری به دوره‌ی بلوغ نزدیک می‌شوی و این، یک تفاوت خیلی بزرگ با دوره‌ی دبستان است. باید حواست را برای درس خواندن، بیش‌تر جمع کنی.

 5) رفتار پدر و مادر شما تغییر می‌کند؛ داری نوجوان می‌شوی، پس پدر و مادرت دیگر شما را یک بچّه نمی‌دانند. ایشان از شما توقّع دارند درس‌هایت را به موقع بخوانی و انتظار دارند که شما برای درس‌خواندنت، خیلی بیش‌تر و دقیق‌تر از دوره‌ی دبستان برنامه‌ریزی کنی؛ پس یادت باشد که باید بیش‌تر از قبل، پی‌گیر درس‌هایت باشی.

 آرزو می‌کنم که در دوره‌ی راهنمایی یعنی همان متوسطه اول هم شاهد موفّقیّت‌های تحصیلی خود باشی...

 موفّق باشی...                                                                           

 

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 82
بازدید هفته : 86
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 7289
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 96
تعداد آنلاین : 1

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس

دریافت کد آپلود سنتر